sejarah adam dan hawa ( adam and hawa history )


      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, bismillah. The first man in the realm of this world, named by all-powerful (allah) as adam. The process creates adam and hawa, complementing the world with the story of human presence. Adam for hawa, and hawa was created to accompany adam.

From the beginning of human history, it is always in pairs and no one can change that root. It is also perfect and according to the contents of the qur'an, which states that humans are in pairs.

From a growing history, adam descends to the world in the south asian region, but some say in the south african region. And hawa, revealed by allah to the world to a place that has the name jeddah, saudi arab region. Long wandering and searching each other, they finally meet at a point far from where they started down. And the graffiti of history goes on, adam and hawa becomes as a symbol of human life, a symbol of a real human couple.

Let's open a little joke. For those of you who love same-sex, do you try to turn away from history and human symbols? This is still a mystery, a great mystery in human life, and even animals are not like that. What's wrong with humans? Only time will prove it.

In islam, islam became the perfect starting point of religion. One religion that can eliminate all sin, and the prophet muhammad is the apostle who connects the duty of adam in the world, to restore man to heaven, the place of origin of man. Hope to entertain and increase your insight. Sorry if there are still shortcomings in this discussion. Warm greetings to you, happy to share with you.



Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, bismillah. Sang manusia pertama di alam dunia ini, diberi nama oleh maha kuasa ( allah ) sebagai adam. Proses tercipta adam dan hawa, melengkapi dunia bersama kisah kehadiran manusia. Adam untuk hawa, dan hawa diciptakan untuk menemani adam.

Dari awal sejarah manusia, memang selalu berpasangan dan tidak akan ada yang bisa merubah akar itu. Ini juga sempurna dan sesuai isi al'quran, yang menyatakan manusia itu berpasangan.

Dari sejarah yang berkembang, adam turun ke dunia di daerah asia selatan, tapi ada juga yang mengatakan di daerah afrika selatan. Dan hawa, diturunkan oleh allah ke dunia ke tempat yang mempunyai nama jeddah, daerah arab saudi. Lama mengembara dan saling mencari, akhirnya mereka bertemu di satu titik tempat yang jauh dari tempat awal mereka turun. Dan coretan sejarah terus berjalan, adam dan hawa menjadi sebagai suatu simbol kehidupan manusia, satu simbol pasangan manusia yang nyata.

Mari kita buka sedikit lelucon. Untuk anda yang menyukai sesama jenis, apakah anda mencoba berpaling dari sejarah dan simbol manusia ? Ini memang masih jadi suatu misteri, misteri besar dalam kehidupan manusia, dan bahkan binatang juga tidak seperti itu. Ada apa dengan manusia ? Hanya waktu yang akan membuktikannya.

Dalam islam, islam menjadi sebagai titik awal agama yang sempurna. Satu agama yang bisa menghilangkan semua dosa, dan nabi muhammad adalah sebagai rasul yang menyambung tugas adam di dunia, untuk mengembalikan manusia ke surga, tempat asal manusia. Semoga menghibur dan menambah wawasan anda. Maaf jika masih ada kekurangan dalam pembahasan ini. Salam hangat untuk anda, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts