bentuk tuhan atau allah dalam islam ( form of allah or god in Islam )

   

      Good luck to all of you, and nothing better than to present the best articles for you right now, hehehe. How many of you ask about god form in Islam? Hopefully this article can be a little help to cure the curiosity in your heart.

The form of god in Islam as written in the Qur'an, he relaxes in the most glorious and good place, the place is called arsy (form of light). Let us think, God created a very noble arsy, what do you think about this creator? As it is written, God is the owner of the most perfect thing, whether it be from the owner of the form and all things. So surely, the form of god is more perfect if you appeal with arsy, man, angel, or all the things you know.

With this we are sure, if Allah has the most perfect form, just enough up here. What if you ask god where? Consider the contents of the Qur'an below about the answer to this question.

And if my servants ask you about Me, then (answer), that I am near. I grant the request of the one who prays if he begs me, then let them fulfill (all my commandments) and let them believe in Me, that they may always be in the truth. "( al'quran, al-Baqarah: 186 )

Have you got that answer? Sure, me too. Hope this helps your thoughts, thanks to you who have given a little time to read this article. Warm greetings, happy to share with you.



Salam sejahtera untuk anda semua, dan tidak ada hal yang lebih baik kecuali menghadirkan artikel terbaik untuk anda pada saat ini, hehehe. Berapa banyak dari anda yang bertanya tentang bentuk tuhan dalam islam ? Semoga artikel ini bisa sedikit membantu mengobati rasa penasaran dalam hati anda.

Bentuk allah dalam islam seperti yang ditulis di dalam al'quran, dia bersantai di tempat yang paling mulia dan bagus, tempat itu disebut arsy ( bentuk cahaya ). Mari kita fikirkan, Allah menciptakan arsy yang sangat mulia, apa pendapat anda tentang pencipta ini ? Seperti yang ditulis, allah adalah pemilik sesuatu yang paling sempurna, entah itu dari pemilik bentuk dan semua hal. Jadi pasti, bentuk allah lebih sempurna jika anda banding dengan arsy, manusia, malaikat, atau semua hal yang anda tau.

Dengan ini cukup kita yakin, jika allah mempunyai bentuk yang paling sempurna, hanya cukup sampai disini. Bagaimana jika anda bertanya allah dimana ? Coba perhatikan isi al'quran di bawah ini tentang jawaban pertanyaan ini.

Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” ( al'quran, Al-Baqarah: 186)

Apakah anda sudah dapat jawaban itu ? Tentu, saya juga. Semoga ini bisa membantu fikiran anda, terima kasih untuk anda yang sudah memberi sedikit waktu untuk membaca artikel ini. Salam hangat, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts