oh ini mekkah ( oh its mecca )



        Several thousand years ago. The era that is in the midst of ignorance and infidelity. Mecca, surely not the dominant city of islam at that time. Yes, even very little islam it. Can be said, he just as a city that looks just like that.

Mecca at that moment. Before someone named muhammad introduce, and teach islam. What happens so that islam can be so desirable ? Is the introduction so special ? Not really.

Must walk very simply. Gradually mecca to be a place that is growing very rapidly, can be said prosper. Try count how much evil that, if in a place that we say prosper, hehehe.

Again just simple. What was brought and learned at that time up to now. How about your place ? Hope it can be like mecca also which is where all of us. God is praiseworthy.



Beberapa ribu tahun yang lalu. Zaman yang berada ditengah kebodohan dan kekafiran. Mekkah, tentunya bukanlah kota yang dominan agama islam pada saat itu. Ya, bahkan sangat sedikit islam itu.
Bisa dikatakan, ia hanya sebagai kota yang terlihat begitu saja. Mekkah pada saat itu. Sebelum seseorang yang bernama muhammad mengenalkan, dan mengajarkan islam. Apa yang terjadi sehingga islam dapat begitu diminati ? Apakah perkenalan itu begitu istimewa ? Tidak juga.
Mungkin berjalan dengan sangat sederhana saja. Lambat laun mekkah menjadi tempat yang berkembang sangat pesat, bisa dikatakan makmur.
Cobalah hitung seberapa banyak kejahatan itu, bila dalam suatu tempat yang kita katakan makmur. hehehe. Lagi-lagi sederhana saja. Apa yang dibawa dan yang dipelajari pada saat itu hingga kini. Ya, bagaimana dengan tempatmu ? Semoga bisa seperti mekkah juga yang menjadi tempat kita semua. Maha terpuji allah.

Popular Posts