manusia bawah tanah di zaman perperangan ( underground man in the days of war )

     

      In a world of peace, do you? It is paid with tears and blood. As well as sacrifices that dont know the word tired, day and night, heat and rain. There are many interesting facts that we can see in the struggle, the struggle of those who try to be independent, freeing their country from the invaders.

The facts on this occasion we learned from the story of the struggle of Indonesia. Bitter and bitter they live in a war, stay underground, just eat rice and salt to connect their lives. Why do they live underground? because then when they are seen by the invaders will surely be killed. Therefore they dig the ground, form a room under the ground, even cook it on the spot. Every day that was accompanied by dark, festooned by the sound of fighter engines, sometimes even shaken by bombs dropped by opponent fighter. At that time Indonesia did not have a fighter aircraft, did not even have a president. Well, we can be grateful for the life we ​​are currently meeting. Complete, with facilities and easy access to get to the direction we want to. Buddy, here's a glimpse of facts that show the struggle of the heroes of Indonesia, many of their names are unknown and not recorded in the history books of the struggle of Indonesia. How ? Hopefully enough to entertain you all, happy to share with you.



Dalam dunia yang penuh kedamaian, taukah anda ? Hal ini dibayar dengan air mata dan darah. Serta pengorbanan yang tak mengenal kata lelah, siang dan malam, panas dan hujan. Ada banyak fakta menarik yang dapat kita saksikan dalam perjuangan, perjuangan orang-orang yang mencoba untuk merdeka, membebaskan negaranya dari penjajah.

Fakta pada kesempatan ini kita petik dari kisah perjuangan orang indonesia. Pahit dan getir mereka jalani diwaktu perang, tinggal dibawah tanah, hanya makan nasi dan garam untuk menyambung hidup mereka. Mengapa mereka tinggal di bawah tanah ? karena ketika itu bila mereka terlihat oleh penjajah pasti akan dibunuh. Oleh karena itu mereka menggali tanah, membentuk sebuah ruangan dibawah tanah, bahkan memasak ditempat itu juga. Setiap hari yang ditemani gelap, dihiasi gemuruh suara mesin pesawat tempur, bahkan kadang diguncang oleh bom yang dijatuhkan oleh pesawat tempur lawan. Ketika itu indonesia belum memiliki pesawat tempur, bahkan tidak mempunyai presiden. Hm, kita bisa bersyukur dengan kehidupan yang saat ini kita temui. Lengkap, dengan fasilitas dan akses yang mudah untuk menuju ke arah yang kita ingin. Sobat, inilah sekilas fakta yang menunjukkan perjuangan para pahlawan indonesia, banyak nama mereka yang tidak diketahui dan tidak tercatat di dalam buku sejarah perjuangan indonesia. Bagaimana ? Semoga cukup menghibur anda semua, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts