bulan safar, bulan yang penuh bala bencana ( safar month, month where many disasters )



      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Good luck to all readers friends, wherever you are. Also always healthy, and always cheerful in running everyday life, aamiin.

Well, the islamic article on this occasion will present a topic about the moon safar. The moon of safar is one month in the islamic calendar, and in this safar month it is recommended to worship more, stay more often at home, and more to seek protection from god, the god of the worlds.

In the moon safar, this month the place is down a lot of calamities in the world. In the moon of allah, allah declares that many bad things come down to the world. Disasters, distress, misfortune, and something hot. So not infrequently, in the month of safar happened a lot of fights. For that reason, in the safar month we are encouraged to spend more time at home, and worship more, hoping, god will give us protection from danger in the moon safar. Aamiin, happy to share with you.



assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Semoga sejahtera untuk sahabat  pembaca semua, dimanapun anda berada. Juga selalu sehat, dan selalu ceria di dalam menjalankan kehidupan setiap hari, aamiin.

Baiklah, artikel islam pada kesempatan ini akan menyajikan sebuah topik tentang bulan safar. Bulan safar adalah satu bulan di dalam kalender islam, dan pada bulan safar ini dianjurkan untuk lebih banyak beribadah, lebih sering diam di rumah, dan lebih banyak minta perlindungan kepada allah, tuhan semesta alam.

Di bulan safar, bulan ini tempat turun banyak musibah di dunia. Di bulan safar, allah menyatakan bahwa banyak hal buruk yang turun ke dunia. Musibah, kesusahan, kesialan, dan sesuatu yang panas. Sehingga tidak jarang, pada bulan safar terjadi banyak perkelahian. Untuk itu, pada bulan safar kita dianjurkan agar lebih banyak menghabiskan waktu di rumah, dan lebih banyak melakukan ibadah, berharap, allah akan memberikan lindungan kepada kita dari bahaya di bulan safar. Aamiin, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts