amalan apa yang bagus dilakukan ( good something for to do )



      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, good morning to all of you. Glad to be present again with islamic articles on this blog, of course, so that they can learn from each other only through the internet world.

For this sunny morning, sometimes we wondered? What is a good thing to read everyday, that god will give us something more for us? Maybe you will also ask like that. But you have to know, something special will not come from god, if without doing prostration in five time in every day.

This is clear, and indeed proven, for you who believe with god. The best of these is prostration and two sentences of the creed which reads 'asyhadualla ilahaillallah, wa ashhadu anna muhammadarasulullah' which means 'I bear witness that there is no god except allah, and I bear witness if the prophet muhammad is the messenger of allah'.

You don't need to do many things to get something from god, all you have to do is prostrate and ask a lot. Because, the god did not sleep. God is always there for all people in the world, from day to night. Happy sharing with you.



Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, selamat pagi untuk anda semua. Senang bisa hadir kembali dengan artikel islam pada blog ini, tentunya agar bisa saling belajar walau hanya lewat dunia internet.

Untuk pagi yang cerah ini, kadang kita bertanya dalam hati ? Apa yang bagus dibaca setiap hari, agar allah memberikan sesuatu yang lebih untuk kita ? Mungkin anda juga akan bertanya seperti itu. Tapi yang harus anda tau, sesuatu yang istimewa tidak akan datang dari allah, jika tanpa melakukan sujud dalam lima waktu di setiap hari.

Ini jelas, dan memang sudah terbukti, untuk anda yang percaya kepada allah. Sesuatu yang paling baik itu adalah sujud dan dua kalimat syahadat yang berbunyi ' asyhadualla ilahaillallah, wa asyhadu anna muhammadarasulullah ' yang mempunyai arti ' aku bersaksi bahwa tidak ada tuhan kecuali allah, dan aku bersaksi jika nabi muhammad adalah utusan allah '.

Anda tidak perlu melakukan banyak hal untuk dapat sesuatu dari allah, yang harus anda lakukan adalah banyak sujud dan banyak meminta. Karena, tuhan itu tidak tidur. Tuhan selalu ada untuk semua manusia di dunia, dari siang sampai malam. Senang berbagi dengan anda.

Popular Posts