berfikir menjadi orang tua ( thinking of being a old people )

   

      Good morning, are you enjoying coffee this morning? It's a wonderful morning to enjoy coffee, while enjoying a bit of sunshine this morning.

Sometimes there is a thought, something that leads us to think about how to be a good parent in islam. It is not an easy thing, in order to get a child with a good predicate of islam. But still, before the child becomes an adult, as a parent should always give tau about prostration to God. It is also to keep you from sin by giving attention to your child. It is very important in islam, concerning every child.

As written in the qur'an about teaching prostration, rebuke your child if you do not want to prostrate, do a reprimand up to 3 times. The last thing if your child does not want to obey, hit your child with reasonable, not to make hurt. Up here, your duty has been done, and you are free from sin. Something like this will apply until your child has an adult age.

Then what happens after your child grows up? You no longer need to admonish about this prostration. Because in adulthood a child has been judged to be thinking, and he can determine his own religion that he has. And in islam, when a person has entered adulthood, he will begin to bear all his / her own sins from the consequences of deeds in the world.

And the angels will begin to record the sin of a grown child, and this is fair enough from allah. Islam is a perfect religion, good or bad something you do, all that will be recorded by the angels. A fair religion, with a fair process, and all this comes from allah, a fair god. Happy sharing with you.



Selamat pagi, apakah pagi ini anda sedang menikmati kopi ? Ini memang pagi yang indah untuk menikmati kopi, sambil sedikit menikmati cerah cahaya matahari pada pagi hari ini.

Terkadang ada fikiran, sesuatu yang membawa kita untuk memikirkan bagaimana menjadi orang tua yang baik di dalam islam. Memang bukan hal yang mudah, agar mendapat seorang anak dengan predikat islam yang baik. Tapi tetap, sebelum anak menjadi dewasa, sebagai orang tua harus selalu memberi tau tentang bersujud kepada allah. Ini juga untuk menghindarkan anda dari dosa karena melepas perhatian kepada anak anda. Sangat penting dalam islam, tentang perhatian kepada setiap anak.

Seperti yang ditulis dalam al'quran tentang memberi pelajaran bersujud, tegur anak anda jika tidak mau bersujud, lakukan teguran sampai 3 kali. Hal terakhir jika anak anda tidak mau menurut, pukul anak anda dengan wajar, jangan sampai membuat terluka. Sampai disini, kewajiban anda telah anda lakukan, dan anda bebas dari dosa. Sesuatu yang seperti ini akan berlaku sampai anak anda mempunyai umur dewasa.

Kemudian apa yang terjadi setelah anak anda dewasa ? Anda tidak perlu lagi untuk menegur tentang bersujud ini. Karena dalam umur dewasa seorang anak telah dinilai bisa berfikir, dan dia bisa menentukan sendiri agama yang dia punya. Dan dalam islam, ketika seseorang telah masuk dalam umur dewasa, dia akan mulai menanggung sendiri semua dosa dari akibat perbuatan di dunia.

Dan malaikat akan mulai mencatat tentang dosa seorang anak yang telah dewasa itu, dan ini cukup adil dari allah. Islam adalah agama yang sempurna, baik atau buruk sesuatu yang anda lakukan, semua itu akan dicatat oleh para malaikat. Agama yang adil, dengan proses yang adil, dan semua ini berasal dari allah, tuhan yang adil. Senang berbagi dengan anda.

Popular Posts