hal penting menjadi seorang penulis atau jurnalis ( it's important to be a writer or a journalist )


      In a word, the world of journalism will become very familiar to the ears of ordinary people like us. But if described more broadly, journalism is the author's world, maybe most of you will get the picture in your mind.

A journalist or writer can move in many areas. For example, in the profession as a book author or as a journalist. For those of you who are interested in plunging into the world of journalism, it will certainly get a lot of interesting experiences. But when it comes to money income, you have to be the best in this field.

For example, if you become a journalist, you will certainly visit many places that gave birth to many events, so you can get experience in this case. The best advice if you want to plunge into the world of writers, you should try to score yourself before making this big decision. It will run easily if you basically have a hobby in writing.
Something that is most difficult when entering the world of writers is when the emergence of feelings want to write something. This may also be due to a push to achieve a target. You have to be careful in this case, because maybe it might make you stress. That's why the importance of having a hobby of writing if you plunge into the world of journalism. Because your hobby or your favorite will help you when squashed in the fulfillment of the need for an article or writing.

If you like a piece of writing or poetry, and you want to make it too, it can be said if you also have a hobby to become a journalist or writer. You just need time to learn and develop your hobby this, because nothing is impossible if you want to try. The most important thing to believe in yourself, do not look at what someone else has written. Practice and keep practicing, believing in your abilities. Good luck, good luck, and happy to share with you.



Secara istilah, dunia jurnalistik akan menjadi terdengar sangat asing di telinga orang biasa seperti kita. Tapi jika dipaparkan secara lebih luas, jurnalistik adalah dunia penulis, mungkin sebagian besar dari anda sudah akan mendapat gambarannya.

Seorang jurnalis atau penulis bisa bergerak dalam banyak bidang. Misalnya saja dalam profesi sebagai penulis buku atau sebagai wartawan. Untuk anda yang tertarik terjun ke dalam dunia jurnalistik, sudah tentu akan mendapat banyak pengalaman menarik. Tapi bila menyangkut masalah pendapatan uang, anda harus menjadi yang terbaik dalam bidang ini.

Contohnya jika anda menjadi seorang wartawan, anda tentu akan berkunjung ke banyak tempat yang melahirkan banyak kejadian, sehingga bisa mendapatkan pengalaman dalam hal ini. Saran terbaik jika ingin terjun ke dalam dunia penulis, sebaiknya coba anda nilai diri anda sebelum membuat keputusan besar ini. Hal ini akan berjalan dengan mudah jika pada dasarnya anda memiliki hobi dalam bidang menulis.

Sesuatu yang paling sulit ketika masuk dalam dunia penulis adalah ketika munculnya perasaan ingin menulis sesuatu. Ini mungkin juga disebabkan karena suatu hal yang mendorong untuk mencapai suatu target. Anda harus berhati-hati dalam hal ini, karena mungkin bisa saja akan membuat anda menjadi stress. Itulah mengapa pentingnya memiliki hobi menulis jika anda terjun ke dalam dunia jurnalistik. Karena hobi atau kesukaan anda ini akan menolong anda disaat terjepit dalam pemenuhan kebutuhan akan sebuah artikel atau tulisan.

Jika anda menyukai sebuah tulisan atau puisi, dan anda ingin membuatnya juga, hal itu bisa dikatakan jika anda juga mempunyai sedikit hobi untuk menjadi seorang jurnalis atau penulis. Anda hanya perlu waktu untuk belajar dan mengembangkan hobi anda ini, karena tidak ada yang mustahil bila anda mau berusaha. Yang paling penting percaya kepada diri anda, jangan melihat apa yang telah orang lain tulis. Berlatih dan terus berlatih, percaya kepada kemampuan anda. Semoga berhasil, semoga sukses, dan senang berbagi dengan anda.

Popular Posts