pengorbanan oleh orang islam ( sacrifice by islam people )



       This article was written to return, what kind of sacrifices of islam people mixed into believers if the religion of islam as the most correct. 

Receive anger from someone else's mouth, be patient and move places (hijrah) to another place to avoid a fight, and accept the person who attacked them. By calling on the names of allah, it was sad that they struggled back then. Imagine, they do hijra or move places, then many, just to avoid the bad tragedy between humans. Really, this is the gentlest, the best way, to be best rewarded in the heart. 


My brothers are fellow of islam, do not get tired to help each other for the sake of truth. Sure, allah will not turn a blind eye from all that. And islam is a religion that has the right to be fought for right and just. Happy for you, and happy to share with you. Wa'alaikumsalam warahmatullah hiwabarakatuh.



Artikel ini ditulis untuk mengingatkan kembali, seperti apa pengorbanan para orang islam ketika  menjalani hidup sebagai orang yang meyakini jika agama islam sebagai sesuatu yang paling benar.

Menerima amarah dari mulut orang lain, sabar dan pindah tempat ( hijrah ) ke tempat lain untuk menghindar dari perkelahian, juga menerima orang yang menyerang mereka. Dengan menyebut nama allah, sungguh sedih perjuangan  mereka saat itu. Bayangkan, mereka melakukan hijrah atau pindah tempat, meninggalkan banyak hal, hanya untuk menghindar dari tragedi yang buruk antara manusia. Sungguh, ini adalah cara yang paling lembut, cara yang paling baik, cara yang harus diberi penghargaan terbaik di dalam hati.

Saudara ku sesama islam, jangan lelah untuk saling membantu demi sebuah kebenaran. Yakin, allah tidak akan menutup mata dari semua itu. Dan islam adalah sebuah agama yang punya hak untuk diperjuangkan karena benar dan adil. Senang menulis untuk anda, dan senang berbagi dengan anda. Wa'alaikumsalam warahmatullah hiwabarakatuh.

Popular Posts