lailatul qadar, 1 malam yang lebih baik ketimbang 1000 bulan ( lailatul qadar, 1 night better than 1000 months )



       Lailatul qadar, 1 night better than a thousand months. How do you think that title ? Hehehe. Yes, lailatul qadar is 1 night in holy month of ramadan which is privileged by Allah. When we worship that day, it is the same as we worship for 80 years without interruption, wao, hehe.

Suppose you pray in that night, that means you get appreciation from allah, its value as we have prayed for 80 years. Wah, bad to make up for sins
So also if you do the fast, will add more bonus, hehehe

My best friend, this is the fact of the night qadar lailatul it. As a form of how allah likes to give bonus. Lailatul qadar is also written in quranic verses al-qadar verses 1 to 3

Which means:
"We have sent it down (the qur'an) on the night of glory, and do you know what the night of glory is ? The night of glory is better than a thousand months"

This is my best friend, lailatul qadar is 1 night when al'quran is revealed to the world. We who as muslims are worthy to appreciate the quran that was revealed. That is by doing a lot of worship and good things on that night. How ? You are happy with the above article ? Hehe. Happy sharing.



Lailatul qadar, 1 malam yang lebih baik dari seribu bulan. Bagaimana menurut anda judul itu ? Hehehe. Ya, lailatul qadar adalah 1 malam di bulan suci ramadhan yang diistimewakan oleh allah. Ketika kita beribadah pada hari itu, maka sama dengan kita beribadah selama 80 tahun tanpa henti. Wao, hehe.

Misalnya anda melakukan shalat pada malam itu, itu artinya anda mendapatkan penghargaan dari allah, nilainya seperti kita telah shalat selama 80 tahun. Wah, lumayan untuk menebus dosa.

Begitu juga kalau anda melakukan puasa, akan tambah lagi bonusnya, hehehe. Sahabatku, inilah faktanya malam lailatul qadar itu. Sebagai bentuk dari betapa allah itu suka memberikan bonus.

Lailatul qadar juga tertulis di dalam al'quran surah al-qadar ayat 1 sampai 3.  Yang mempunyai arti : " Sesungguhnya kami telah menurunkannya ( al'quran ) pada malam kemuliaan, dan taukah kamu apakah malam kemuliaan itu ? Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan "

Begini sahabatku, lailatul qadar adalah 1 malam ketika al'quran diturunkan ke dunia. Kita yang sebagai umat islam patut menghargai al'quran yang diturunkan, yaitu dengan banyak melakukan ibadah dan hal baik pada malam itu. Bagaimana ? Anda senang dengan artikel di atas ? Hehe. Senang berbagi dengan anda.

Popular Posts