undian nasib ( lottery fate )



       Talking about the lottery is always interesting. From adults to young people, almost everyone likes the lottery, plus if the lottery gets the prize.

But do you know, if in Islam there is a lottery that is prohibited? Yes, the lottery is a lottery. As you know, if you are a reader of this blog, you must know that all posts in the category of Islam always use the basis of the Qur'an as an answer to many discussions that may occur. This is deliberate so it will be easier when explained to you.

So also with the lottery of fate, it is already in the Qur'an if you diligently seek. It is said that one is forbidden to draw his fate. In the Qur'an this is written in figurative form, ie about a person who is forbidden to draw with an arrow to decide what to do next.

This is quite clear, because it is forbidden to make a lottery because people are thinking creatures. Try asking your heart, you or the situation that most can determine the good fortune for you? You must know the answer. And Allah always gives something that is best for a man who obeys and trusts him. Warm greeting is always for you, hopefully can meet again through this site post. Happy sharing with you.



Berbicara membahas tentang undian, memang selalu menjadi hal yang menarik. Dari orang dewasa sampai anak muda, hampir semua menyukai undian, ditambah lagi kalau undian yang mendapat hadiah.

Tapi apakah anda tau, bila didalam islam ada undian yang dilarang ? Ya, undian itu adalah undian nasib. Seperti yang anda tau, jika anda adalah seorang pembaca blog ini, anda pasti tau bila semua postingan di dalam kategori islam selalu menggunakan dasar al'quran sebagai jawaban atas banyak diskusi yang mungkin akan terjadi. Ini sengaja supaya akan lebih mudah ketika menjelaskan kepada anda.

Begitu juga dengan undian nasib, hal ini sudah ada di dalam al'quran jika anda rajin mencari. Dikatakan, bahwa seseorang dilarang mengundi nasibnya. Dalam al'quran hal ini dituliskan dalam bentuk kiasan, yaitu tentang seseorang yang dilarang melakukan undian dengan anak panah untuk menentukan apa yang akan dilakukan selanjutnya.

Ini cukup jelas, sebab dilarang melakukan undian nasib karena manusia adalah mahluk yang berpikir. Coba bertanya pada hati anda, anda atau situasi yang paling bisa menentukan nasib yang baik untuk anda ? Anda pasti tau jawaban itu. Dan allah selalu memberikan sesuatu yang paling baik untuk manusia yang taat dan percaya kepadanya. Salam hangat selalu untuk anda, semoga bisa berjumpa lagi lewat postingan situs ini. Senang berbagi dengan anda.

Popular Posts