menghindari petir saat hujan ( avoiding lightning when it rains )

   

      Good afternoon friends and friends. Thanks first I say for the kindness of his heart would relax in this blog, hehe. Oh yes, now we often encounter erratic weather, sometimes sometimes hot rain, not infrequently even a lot of lightning and lightning that can harm anyone and anytime.

So, this afternoon is provided for you one tips so as not to burn when it rains due to lightning. If you scorched this blog would be deserted. Hm, when the weather is raining, when you are outside the building, it would be better if you are not close and shelter with objects that can carry electrical currents, such as trees and power lines. This is because the lightning contains a very large electric current, also quickly drain the current into objects such as trees and power lines. This often kills many people.

You should stand freely in the open field, then sit in a squatting position, close your legs, your head bent with knees. After that both hands with knees hugging position. All these positions aim to get your body to form a rock or a solid thing that does not move. Because, electric current tends not to flow a thing that is silent and does not contain metal in it, for example stone. Well, I think all the explanations are clear enough, congratulations on your day, and happy to share with you.




Selamat siang kawan-kawan dan sobat-sobat. Terima kasih dulu saya ucapkan atas kebaikan hatinya mau santai di blog ini, hehe. Oh ya, sekarang sering kita temui cuaca yang tidak menentu, kadang hujan kadang panas, bahkan tidak jarang banyak petir dan kilat yang bisa membahayakan siapapun dan kapanpun.

Jadi, siang ini disediakan untuk anda satu tips agar tidak hangus ketika hujan karena terkena petir. Kalau anda hangus pasti blog ini akan sepi. Hm, ketika cuaca hujan, pada saat itu anda berada di luar bangunan, akan lebih baik bila anda tidak dekat dan berteduh dengan benda yang dapat mengalirkan arus listrik, seperti pohon dan tiang listrik. Ini disebabkan karena petir mengandung arus listrik yang sangat besar, juga dengan cepat mengalirkan arus ke benda seperti pohon dan tiang listrik. Ini yang sering menewaskan banyak orang.

Sebaiknya anda berdiri bebas di lapangan terbuka, kemudian duduk dengan posisi jongkok, rapatkan kaki anda, tundukkan kepala anda rapatkan dengan lutut. Setelah itu kedua tangan dengan posisi memeluk lutut. Semua posisi ini bertujuan agar tubuh anda membentuk batu atau sebuah benda padat yang tidak bergerak. Karena, arus listrik cenderung tidak akan mengaliri sebuah benda yang diam dan tidak mengandung bahan metal didalamnya, contohnya batu. Baik, saya kira semua penjelasan sudah cukup jelas, selamat menjalani hari anda, dan senang berbagi dengan anda.

Popular Posts