zikir



       Assalamu'alaikum, good afternoon, how is your weekend? Is it memorable or filled with rain of sadness? Oh hopefully not. Glad to be able to present more articles for you all, friends online world.

In the islamic article for now, there is an introduction to dhikr. Zikr is a form of a word of praise for god in islam. Zikir there are many types. But the most commonly used is "subhanallah ( allah most sacred ), alhamdulillah (all praise to Allah), allahu akbar ( allah most great ), and laailahaillallah ( no god except allah ). Zikir can be spoken anytime, you are free to say zikir without knowing the time, but zikir should not be uttered when you are in the toilet and in the bathroom. Why, because it is not polite.

So, you can at any time say zikir to god you love origin not while in the toilet and in the bathroom. That is the simple rule that exists in islam, islam requires to glorify allah through this matter. May be useful for all friends, happy to share with you.




Assalamu'alaikum, selamat sore, bagaimana akhir pekan anda ? Apakah berkesan atau penuh dengan hujan kesedihan ? Oh semoga saja tidak. Senang bisa menyajikan lagi artikel untuk anda semua, sahabat dunia online.

Di artikel islam untuk sekarang ini, ada pengenalan untuk zikir. Zikir adalah bentuk kata pujian untuk tuhan di dalam islam. Zikir ada banyak jenis. Tapi yang paling sering digunakan adalah " subhanallah ( maha suci allah ), alhamdulillah ( segala puji untuk allah ), allahu akbar ( allah maha besar ), dan laailahaillallah ( tidak ada tuhan kecuali allah ). Zikir dapat diucapkan kapan saja, anda bebas mengucapkan zikir tanpa mengenal waktu. Tapi zikir tidak boleh diucapkan ketika anda sedang di toilet dan di kamar mandi. Kenapa ? Karena hal itu tidak sopan.

Jadi, anda boleh kapan saja mengucapkan zikir untuk tuhan yang anda cinta asal bukan saat sedang di toilet dan di kamar mandi. Itulah peraturan sederhana yang ada di dalam islam. Islam mengharuskan untuk memuliakan allah swt melalui hal ini. Semoga bermanfaat untuk sahabat semua, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts