debu dan asap jalanan berpotensi 50% merusak paru-paru anda ( dust and street smoke potentially 50% damage your lungs )

   

      Good morning to all of you, I hope your activation today is smooth. And do not forget to give thanks to God, for without God, we are nothing.

In this morning, I have prepared an article of health category for all of you, hoping to be able to accompany your morning. Are you aware, the dust and smoke that runs on the road when you walk, it is potentially damaging to your lungs, when presented maybe around 50%, that's the equivalent of every day if you smoke a cigarette.

Just imagine, how many different types of chemicals are contained in each vehicle and car, plus different types of fuels. It has not yet calculated the smoke from the factory that you will consume, plus the dust of the streets, this is certainly very dangerous for you. We recommend using a mask, when you are on the way, or work in an open field.

The use of a mask is the best first aid for your lungs, as well as a deterrent. Remember friends, prevention is better than cure. You should wear a mask if you are a smoker, to keep your age and your health. Ok, good luck, good morning, happy to share with you.



Selamat pagi untuk anda semua, semoga aktifiras anda hari ini lancar. Dan jangan lupa untuk bersyukur kepada tuhan, karena tanpa tuhan, kita bukan apa-apa.

Di pagi ini, sudah saya siapkan sebuah artikel kategori kesehatan untuk anda semua, berharap akan bisa menemani pagi anda. Apakah anda menyadari, debu dan asap yang ada di jalan ketika anda berjalan, itu berpotensi merusak paru-paru anda, bila dipresentasikan mungkin sekitar sebesar 50%, itu setara dengan setiap hari apabila anda menghisap rokok.

Coba anda bayangkan, berapa banyak jenis bahan kimia yang terkandung pada masing-masing kendaraan dan mobil, ditambah jenis bahan bakar yang berbeda. Ini belum dihitung asap dari pabrik yang akan anda konsumsi, ditambah juga debu jalanan, ini tentu sangat berbahaya untuk anda. Sebaiknya gunakanlah masker, ketika anda sedang dalam perjalanan, atau kerja di lapangan terbuka.

Pemakaian masker adalah pertolongan pertama yang terbaik untuk paru-paru anda, juga sebagai pencegah. Ingatlah kawan, mencegah lebih baik daripada mengobati. Anda harus pakai masker bila anda adalah seorang perokok, untuk menjaga umur dan kesehatan anda. Ok, semoga sehat, selamat pagi, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts