tentang hak cipta ( about copyright )


      Try you notice, have you ever seen the writing and symbols like the picture above? Okay, tonight the article relates to that picture.

In the internet world, copyright is something that can not be underestimated. When you work and share one thing in the internet world, you can insert a symbol like the picture above in the form of the letter c on each of your writing and writing. This works so that other people know that it is yours. Because, there are some people who feel aggrieved in terms of copyright. Even getting to court, it's just a matter of copyright. In essence, all back to the author and creator to apply the rules. Although this is light information, but hopefully useful for you in adding insight in the internet world. Good night, happy to share with you.



Coba anda perhatikan, pernahkah anda melihat tulisan dan simbol seperti gambar di atas ? Okelah, malam ini artikel yang berhubungan dengan gambar itu.

Dalam dunia internet, hak cipta adalah sesuatu yang tidak bisa diremehkan. Ketika anda berkarya dan berbagi satu hal dalam dunia internet, anda dapat menyelipkan simbol seperti gambar di atas yang berbentuk huruf c pada setiap karya dan tulisan anda. Ini berfungsi agar orang lain tau bahwa itu adalah milik anda. Karena, memang ada sebagian orang yang merasa dirugikan dalam hal cipta. Bahkan sampai ke pengadilan, hanya masalah tentang hak cipta ini. Intinya, semua kembali kepada penulis dan pencipta untuk menerapkan peraturan. Walau ini adalah informasi yang ringan, namun semoga bermanfaat untuk anda dalam menambah wawasan di dunia internet. Selamat malam, senang berbagi dengan anda.




Popular Posts