kiblat dalam islam ( qiblah in islam )



       Good night, assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, greetings prosperous for all of you, i hope. Every time owned is the opportunity is given by the lord, here too our chance to make a good thing, before the chance it out, and god with fair calculation.

My best friend, internet users around the world, in islam qiblah is not new to us. But sometimes most misunderstood about the direction. Why the kaaba to the direction of islam? This is only as a symbol salute to something given by the lord, it is the kaaba. As we know, in the kaaba, you can see stone hajjar aswad derived by god to earth. And respect it is not done by the worship of the kaaba, but to make the kaaba just as the direction or direction when we worship Allah SWT. Direction of it being a symbol of the respect of islam.

Well, i hope this is not could not be wrong again, as there are many say when islam worship the kaaba. Hopefully this be a torch in the something wrong about the direction in islam. Hopefully useful, congratulations continue relaxing time you, happy to share with you.



Selamat malam, assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, salam sejahtera untuk anda semua, semoga. Setiap waktu yang dimiliki adalah kesempatan yang masih diberi oleh tuhan, disini juga kesempatan kita untuk melakukan hal baik, sebelum kesempatan itu habis, dan tuhan dengan adil melakukan perhitungan.

Sahabatku, para pengguna internet di seluruh dunia, dalam islam kiblat bukan hal baru untuk kita. Tapi kadang sebagian salah mengerti tentang kiblat. Mengapa ka'bah menjadi kiblat islam ? ini hanya sebagai simbol memberi penghormatan untuk sesuatu yang diberi oleh tuhan, hal itu adalah ka'bah. Seperti kita tau, di ka'bah ada batu hajjar aswad yang diturunkan oleh Allah ke bumi. Dan penghormatan itu bukan dilakukan dengan menyembah ka'bah, tapi dengan menjadikan ka'bah hanya sebagai kiblat atau arah ketika kita menyembah Allah SWT. Arah itu yang menjadi suatu simbol penghormatan dari islam.

Hmm, semoga hal ini tidak bisa tidak akan salah lagi, karena masih banyak yang mengatakan bila islam menyembah ka'bah. Semoga ini menjadi penerang dalam sesuatu yang salah tentang kiblat dalam islam. Semoga bermanfaat,  selamat melanjutkan waktu santai anda, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts