pernikahan di dalam islam ( marriage in islam )



      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Good night for those of you who still have not slept, who are still enjoying tonight. Gratitude to allah, kontencontent is present again in islamic article. Sure, to help complete your knowledge. In order to be a leader or a good islam.

The islamic article on this occasion is about marriage in islam. For those of you who are separated, there are three known processes in islam, it is called three divorces. When it comes to the third divorce, an ex-wife must marry someone else, before returning to her ex-husband. There is also an act that makes the divorce work, that is if a husband does not give money (capital for life) within 6 months or more. So if you are a husband, do not be surprised if your wife is intimate with someone else after you do not give money within 6 months or more. Because it is legally islamic, this has made the status of husband and wife to be lost or no longer valid.

The request of separation may be from a wife or husband, two persons in a marriage relationship have the same degree in this matter. So, you should try to keep your partner's feelings not to ask to separate.

Married the person you helped? It is also permissible, provided you get permission from the person you will bring to the marriage relationship. But remember, you should not force if you want to intercourse or cultivate a child, your partner if you want to ask this request ( if it a need ).

For a child's problem, you may keep a child from your ex-spouse. Most importantly, your child is not neglected because of your separation with husband or wife.

In islam, marriage is something that is commanded to be together towards a better life. You are happy, your partner is happy, it will be a passion to do good to allah. That is one reason why marriage in islam should be balanced and forbidden to force any element. This is to create something harmonious between husband and wife. Obviously, because allah likes something good, and something good has been commanded by writing in the book of the qur'an. If you want to know more about marriage, please open al'quran surah annisa. Hopefully useful and good night. Happy sharing with you.



Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Selamat malam untuk anda yang masih belum tidur, yang masih menikmati malam ini. Syukur kepada allah, kontencontent hadir lagi dalam artikel islam. Tentu, untuk membantu melengkapi pengetahuan anda. Agar kelak bisa menjadi pemimpin atau seorang islam yang baik.

Artikel islam pada kesempatan ini adalah tentang pernikahan dalam islam. Untuk anda yang berpisah, ada tiga proses yang diketahui dalam islam, itu disebut tiga talak. Bila telah sampai di talak yang ketiga, seorang mantan istri wajib menikah dengan orang lain, sebelum kembali kepada mantan suami. Ada juga perbuatan yang membuat talak itu menjadi berlaku, itu adalah jika seorang suami tidak memberi uang ( modal untuk hidup ) dalam waktu 6 bulan atau lebih. Jadi  jika anda adalah seorang suami, jangan merasa terkejut bila istri anda mesra bersama orang lain setelah anda tidak memberi uang dalam waktu 6 bulan atau lebih. Karena secara hukum islam, hal ini telah membuat status suami dan istri menjadi hilang atau tidak berlaku lagi.

Permintaan berpisah boleh dari istri atau suami, dua orang dalam satu hubungan pernikahan mempunyai kadar yang sama dalam hal ini. Jadi, anda harus berusaha menjaga perasaan pasangan anda agar tidak meminta untuk berpisah.

Menikahi orang yang anda tolong ? itu juga boleh,   asal anda mendapat izin dari orang yang akan anda bawa ke hubungan pernikahan.  Tapi ingat, anda tidak boleh memaksa bila ingin berhubungan badan atau mengolah anak, rayu pasangan anda bila ingin meminta hal ini ( jika perlu ).

Untuk masalah anak, anda boleh memelihara anak dari mantan pasangan anda. Yang paling penting, anak anda tidak terlantar karena perpisahan anda dengan suami atau istri.

Dalam islam, menikah adalah sesuatu yang diperintahkan untuk bersama menuju kehidupan yang lebih baik. Anda senang, pasangan anda senang, itu akan menjadi suatu semangat untuk melakukan hal baik kepada allah. itulah satu alasan mengapa pernikahan dalam islam harus seimbang dan dilarang ada unsur secara paksa. Ini untuk menciptakan sesuatu yang harmonis diantara suami dan istri. Jelas, karena allah menyukai sesuatu yang baik, dan sesuatu yang baik telah diperintahkan dengan tulisan dalam kitab al'quran. Jika anda ingin lebih banyak tau tentang pernikahan, silahkan anda buka al'quran surah annisa. Semoga bermanfaat dan selamat malam. Senang berbagi dengan anda.

Popular Posts