tentang hidayah dalam islam ( about good something in islam )

   

       How is today ? Do you feel tired enough? Understandable, if all activities and all things sometimes not profitable, and it is something that can also be felt by others. One question sometimes arises, do you want to be the one who has nothing to lose? Maybe your heart will answer yes.

In islam, the value of goodness or hidayah is always scattered at all times. Only, sometimes someone does not want to take it. What will we get when taking it, for example taking good by making good things for someone. Are you sure you will get a bad thing from that person? With instinct, your heart may be bigger will say that you will get good also from that person, either now or later. Is that true ? Try to think and calculate the opportunity.

This is something obvious, not a lie or a fraud. You still have a chance, you still have yourself that want to do good. You're not crazy, and you're not dead either. Think about it, my best friend. Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, happy to share with you.



Bagaimana hari ini ? Apakah merasa cukup lelah ? Bisa dimengerti, bila segala kegiatan dan semua hal kadang tidak menguntungkan, dan itu adalah hal yang juga bisa dirasakan oleh orang lain. Satu pertanyaan kadang muncul, apakah anda ingin menjadi orang yang tidak rugi ? Mungkin hati anda akan menjawab iya.

Dalam islam, nilai kebaikan atau hidayah itu selalu bertebaran di setiap waktu. Hanya, kadang seseorang tidak mau mengambil itu. Apa yang akan kita dapat bila mengambil itu, contoh saja mengambil kebaikan dengan membuat hal baik untuk seseorang. Apa anda yakin akan mendapat hal buruk dari orang itu ? Dengan insting, hati anda mungkin lebih besar akan mengatakan bahwa anda akan mendapat hal baik juga dari orang itu, entah sekarang atau nanti. Apakah itu benar ? Coba anda fikir dan hitung saja peluang itu. 

Ini adalah sesuatu yang jelas, bukan kebohongan atau penipuan. Anda masih punya kesempatan, anda masih mempunyai diri anda sendiri yang ingin berbuat baik. Anda belum gila, dan anda juga belum mati. Renungkanlah itu, sahabat. Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, senang berbagi dengan anda.  
  

Popular Posts