tips cara agar blog situs aman ( tips on how to keep a site blog safe )


      Creating a blog site becomes safe, also is the goal of a writer or blogger in the internet world. Of course you will not want to miss this information, more for you new in the internet world. Well, the article on this opportunity to discuss about tips for blogs or websites to be safe from the action of piracy and theft.

The first diligent to change the password. You can do this every 3 months. And a good password arrangement is to create numbers, uppercase, lowercase, and punctuation into your password layout. The more variations of the order, the more secure your account will be.

Most importantly, back up your writing. On blogspot made google, available services to backup your writing into the phone and computer. So, you do not have to worry if a time your blog or website account hit by piracy or theft. How can you see in the picture below. Happy sharing with you.


Membuat blog situs menjadi aman, juga adalah tujuan seorang penulis atau blogger di dunia internet. Tentu anda tidak akan mau ketinggalan informasi ini, lebih lagi untuk anda yang baru dalam dunia internet. Nah, artikel di kesempatan ini membahas tentang tips agar blog atau website menjadi aman dari tindakan pembajakan dan pencurian.

Yang pertama rajin mengganti password. Anda bisa melakukan ini pada setiap 3 bulan. Dan susunan password yang baik adalah membuat angka, huruf besar, huruf kecil, dan tanda baca ke dalam susunan password anda. Semakin banyak variasi susunan, maka akun anda akan bertambah aman.

Yang paling penting, buat cadangan hasil tulisan anda. Pada blogspot buatan google, tersedia layanan untuk mencadangkan hasil tulisan anda ke dalam handphone dan komputer. Jadi, anda tidak perlu khawatir jika suatu waktu akun blog atau website anda terkena kasus pembajakan atau pencurian. Caranya bisa anda lihat pada gambar di bawah ini. Senang berbagi dengan anda.


Popular Posts