tips cara membuat kucing menjadi jinak ( tips on how to make a cat become tame )

      Some of us, probably really want to be close to the cat. Fear is a very reasonable obstacle when first seeing a cat. Today there are some tips for you, to make the cat become tame to you.

First, remove your fears. Actually a cat is the easiest animal to be a friend of mankind, if you find a sizzling cat when you first met you, fear frightened. Soon you just spell cat's head gently, this can be considered as a sweet introduction between you and the cat.

Second, give cat food. This is your primary key to making friends with cats. When you feed a cat, the cat automatically thinks you are the owner, that's for sure. You need several times to feed the cat to make the cat want to always be near you, this is very easy. The simplest cat food is rice mixed with fish, you can stir the pieces of fish with rice.

Most importantly, show your gentle expression and stab your cat with tenderness. Cats will feel the warmth near you. And you must know, the cat is the most faithful animal in the world. Cats can be very tame and can even sleep with you. Good luck, and happy to share with you.


Sebagian dari kita, mungkin sangat ingin bisa dekat dengan kucing. Rasa takut adalah kendala yang sangat wajar ketika pertama melihat kucing. Hari ini ada beberapa tips untuk anda, untuk membuat kucing menjadi jinak kepada anda.

Pertama, hapus rasa takut anda. Sebenarnya kucing adalah hewan yang paling mudah menjadi sahabat manusia, jika anda menemukan kucing yang mendesis ketika pertama kali bertemu dengan anda, jangat takut. Segera anda belai saja kepala kucing dengan lembut, ini sudah bisa dianggap sebagai perkenalan yang manis antara anda dan kucing.

Kedua, beri kucing makanan. Ini sebagai kunci utama anda untuk menjalin persahabatan dengan kucing. Ketika anda memberi makan seekor kucing, secara otomatis kucing menganggap anda sebagai pemiliknya, itu pasti. Anda butuh beberapa kali memberi makan kucing untuk membuat kucing ingin selalu di dekat anda, ini sangat mudah. Makanan kucing yang paling sederhana adalah nasi dicampur ikan, anda bisa mengaduk potongan ikan bersama nasi.

Paling penting, tunjukkan ekspresi kelembutan anda dan belai kucing anda dengan penuh kelembutan. Kucing akan merasakan kehangatan di dekat anda. Dan anda harus tau, kucing adalah binatang yang paling setia di dunia. Kucing bisa sangat jinak dan bahkan bisa tidur bersama anda. Selamat mencoba, dan senang berbagi dengan anda.



Popular Posts