4 arah 4 imam ( 4 direction 4 leader )

   

      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. A beautiful evening to write an article. Hopefully this can also accompany you who are alone, alhamdulillah we can still meet through islam articles on this blog.

About 4 directions that have 4 imams in islam. Maybe this is also not something new to you. Yes, this is also often a debate among many people.

Looking further, maybe the four directions are due to factors that are not up to the perfect person of Islam. So there is a difference in it. But, this is also not a big problem. We, as Muslims, continue to follow the purpose of a Messenger of Allah who from the past has a goal to make one believe that there is no god except god, and only gods of god to be worshiped. Our prostration is always and of course only to God. Hopefully this little article can be a consideration also to make Islam better, aamiin.



Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Malam yang cukup indah untuk menulis sebuah artikel. Semoga ini juga bisa menemani anda yang sedang sendiri, alhamdulillah kita masih bisa berjumpa melalui artikel islam di blog ini.

Tentang 4 arah yang mempunyai 4 imam dalam islam. Mungkin hal ini juga bukan sesuatu yang baru untuk anda. Ya, ini juga sering menjadi perdebatan di antara banyak orang.

Melihat lebih jauh, mungkin saja 4 arah itu karena faktor sesuatu yang tidak sampai dengan sempurna kepada orang islam. Sehingga ada perbedaan di dalamnya. Tapi, hal ini juga tidak menjadi masalah besar. Kita, sebagai orang islam, tetap mengikuti tujuan seorang rasulullah yang dari waktu yang telah berlalu mempunyai tujuan untuk membuat seseorang percaya bahwa tidak ada tuhan kecuali allah, dan hanya allah tuhan yang harus disembah.

Sujud kita selalu dan tentu hanya kepada allah. Semoga artikel kecil ini bisa menjadi bahan pertimbangan juga untuk membuat islam menjadi lebih baik, aamiin.

Popular Posts