mengenal al'quran lebih jauh ( get to know more the al'quran )


      Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, the night is cool enough, how are you friends of islam? Hopefully when reading this paper in good health always, aamiin. Beginning with basmalah's words, let's be with us thinking about what will be written below, hopefully useful, aamiin.

Learn more about the qur'an, as a form of caring attitude to the truth of the embraced belief. Well, maybe you are also as curious as the beginning of the history of this book. Let us think for a moment, if the qur'an is a writing made to harm human beings.

In the qur'an there are orders about prostration, you also may already know if this command is done will bring good impact to health, and this has been proven through research. All movements in Islam are very beneficial to human health.

In the qur'an also describes how to establish a good relationship until marriage, and the way it is very polite and courteous, also keep the sanctity until marriage. Of course, this will not harm humans, will even elevate the degree and value in the human eye.

In the qur'an also explain a lot about keeping purity and cleanliness, also a lot of fair things to respond to every problem. And finally one question can we answer, is the qur'an created to make a human loss? Clearly this answer, no. Friends of islam, humans need guidance and ways to be right. Like the laws of our country that defend the truth. Hopefully this article is easy to understand, sorry if there are still many shortcomings in writing. Hope to meet again in the next article, happy to share with you.



Assalamu'alaikum warahmatullah hiwabarakatuh, malam ini cukup dingin, apa kabar sahabat islam ? Semoga ketika membaca tulisan ini dalam keadaan sehat selalu, aamiin. Dimulai dengan ucapan basmalah, mari bersama kita memikirkan tentang yang akan ditulis di bawah ini, semoga bermanfaat, aamiin.

Mengenal lebih jauh tentang al'quran, sebagai satu bentuk sikap peduli kepada kebenaran dari keyakinan yang dipeluk. Baik, mungkin anda juga sebagai yang penasaran dengan awal mulai sejarah kitab ini. Mari kita berfikir sebentar, seandainya al'quran adalah suatu tulisan yang dibuat untuk merugikan manusia.

Dalam al'quran ada perintah tentang bersujud, anda juga mungkin sudah tau jika perintah ini dilakukan akan membawa dampak baik untuk kesehatan, dan ini sudah dibuktikan lewat penelitian. Semua gerakan dalam islam sangat bermanfaat untuk kesehatan manusia.

Dalam al'quran juga menjelaskan tentang cara menjalin hubungan yang baik sampai menikah, dan cara itu sangat santun dan sopan, juga menjaga kesucian sampai menikah. Tentu, hal ini tidak akan merugikan manusia, bahkan akan mengangkat derajat dan nilai di mata manusia.

Dalam al'quran juga banyak menjelaskan tentang menjaga kesucian dan kebersihan, juga banyak hal yang adil untuk menanggapi setiap masalah. Dan akhirnya satu pertanyaan bisa kita jawab, apakah al'quran diciptakan untuk membuat rugi manusia ? Sangat jelas jawaban ini, tidak. Sahabat islam, manusia membutuhkan petunjuk dan cara untuk menjadi benar. Seperti hukum di negara kita yang membela kebenaran. Semoga artikel ini mudah untuk di mengerti, maaf bila masih banyak kekurangan dalam penulisan. Semoga bisa berjumpa lagi di artikel selanjutnya, senang berbagi dengan anda.

Popular Posts